woensdag 10 augustus 2011

Haarderluip

Het wordt toch eens tijd om te gaan trainen voor Zandvoort, de hardloopmotivatie is nog wat aan de lage kant. Gewoon beginnen is het devies en met een leuk doel voor ogen werkt het altijd beter. Alfredo loopt de Haarderluip, 10 km vlak en ik loop met hem mee. Een aantal jaar geleden heb ik hem ook gelopen, toen nog in een strakke 40 minuten. Als ik nu 12 km per uur haal, vind ik het best. Belangrijkste is dat mijn rechterknie het ook best vindt... Ook Luc rent mee, wellicht wat vlotter. Twee trainingen gedaan, voelt weer ouderwets goed.


Verslag: Na een weekend met Parade (Amsterdam) en een jeu-de-boules tournooi annex barbeque gettogether, stond vanochtend 'dat loopje' op het program. Ik had voor de zekerheid de wekker gezet om 9.30u, dat bleek ook nodig, ik schrok wakker en wist dat er iets was vandaag, het duurde zo'n 10 seconden en toen had ik hem, de Haarderluip! Om kort te gaan, het is me alleszins meegevallen. Na slechts 2 trainingen en als roker finish ik, in mijn eerste hardloopwedstrijd in 2 jaar tijd, rond de 51 minuten en haal dus bijna de 12 km per uur. Het geeft vertrouwen om dit te kunnen, gegeven de matige voorbereiding alsmede de verzengende hitte. Luc finisht een paar minuten later en Alfredo ook nog binnen het uur. Na de aangeboden koffie met vlaai keer ik huiswaarts in mijn nieuwe oude Mercedes, voldaan en met inspiratie om van mijn hardloopleven weer iets te gaan maken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten