zondag 13 maart 2016

Stevensloop

Voorbereiding: De trainingsintensiteit is richting voorjaar al weer aardig toegenomen, gemiddeld 3x per week, in totaal 40K. Is dat genoeg om een PR op de 10K te halen? Met enige gerichte intervaltrainingen is het vertrouwen toegenomen en is een nieuw PR in zicht, voor het eerst onder de heilige grens van 40 minuten. Al is het slechts een seconde, het doel is duidelijk. Venue: 2e Stevensloop in Nijmegen. En ondanks een pittig heuveltje in de voorlaatste kilometer ga ik vol goede moed met de trein naar de geboortestad van mijn vader.
Verslag: Uiteindelijk kan je mij wel om een boodschapje sturen... Als ik eenmaal dat doel heb gesteld, dan gaat Robbie pieken. Aldus PR gehaald !! Heerlijk gelopen, met power doorgedieseld en een echt wedstrijdgevoel, resulterend in 39.41 !!

In de ochtend pak ik vanaf Maastricht Randwijck de trein naar Nijmegen, nog steeds vanaf Roermond ouderwets boemelen. Ruim op tijd maak ik een verkenningsrondje om een deel van het parcours te zien, met name die heuvel en de finish. Het is wederom een prachtige loopdag, al mijn wedstrijdjes lijk ik wel in de zon te lopen :-) Omkleden bij het ROC en dan de rituelen voor aanvang: laatste banaantje, compressiesokken omhoog, beetje huppelen (pas op voor die zwarte zwaan...), dan het voorste startvak in, katoenen shirt uit en klokkie aan. De spanning bouwt zich op, gaat het raceplan werken? Om 12.45u gaan we van start bij het Kronenburgerpark en door de afdaling zit het tempo er direct goed in. Eerste kilometer in 3.42, dat gaat natuurlijk te rap om vol te houden en richting de brug, de oversteek over de Waal, zoek ik de ontspanning. Door de fikse tegenwind op de brug valt het tempo teveel terug en daartoe genoodzaakt zet ik een tandje bij, 2 lopers volgen en nemen later over, zodat ik ook een poosje iets uit de wind kan blijven. Na het keerpunt loop je het grote veld vervolgens tegemoet, ik loop in het 4e of 5e groepje en klok 19.35 bij 5K, da's ok.  De brug af gaat het weer rap en in de draai richting stad consolideer ik achter een loper, dat duurt maar even, want het gaat te traag. De wind dan maar weer vol op de neus, ik haal enkele lopers in en op de Waalkade kom ik alleen te zitten. De opmaat naar die heuvel is een kilometer doorbijten vanwege de wind; houd dat gemiddelde onder de 4 min/km, kom aan ! Dat lukt, maar ook met pijn aan mijn rechtervoet, in die nieuwe schoenen moet er een kussentje bij?! Bij het klimmetje van 400 meter lang bij de Voerweg richt ik me op mijn voorganger, neem kleine stappen en haal hem boven in. Nu is het nog slechts licht dalend vol gassen naar de finish, wetende dat ik mijn doel ga halen. Die kan in de boeken, joegee !! Krijg nog een compliment van een collegaloper en dan verlaat ik Nimwegen, na een verfrissende douche en op het gemakje. In de trein terug kom ik erachter dat ik 2e ben geworden in mijn leeftijdscategorie, haha, op mijn ouwe dag stromen de successen binnen... (Strava)

Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Uitslag
Snelheid
13-03-2016 
 10 km
Stevensloop 
39.41
2e/176 M45
56e/2887 Alle 
3.58 min/km

1 opmerking:

  1. In ieder geval de P van Proost , nee hoor . Wat stoppen met drank allemaal kan doen. Dus de P van Proficiat! Wat gaat dit nog allemaal geven , zo'n gezond leven. the Sky is the limmit!
    Gr Pie

    BeantwoordenVerwijderen