zondag 1 februari 2015

Overmuntheloop

Voorbereiding: Een wedstrijdje is de beste motivatie en de beste motivatie is een wedstrijdje. In die wetenschap (...) ga ik proberen weer wat sneller te worden, want de progressie qua snelheid stagneert. Logisch gezien de marathonvoorbereiding, toch wil ik graag weer eens een vlotte 10 km lopen.
En blijkbaar zijn er nog steeds loopjes in de regio waar ik voor het eerst kom, nu in Urmond, 3 rondes van 3.450 meter, de Overmuntheloop. Tussen de A2 en het Julianakanaal in wil ik proberen om 4.17 min/km (14 km/u) gemiddeld te lopen. Dat vraagt dus ook om wat intervaltraining.

doorkomst 1e ronde
Verslag: Met een lichte hoofdpijn en niet bijster veel goesting stap in op zondagochtend in de auto richting Urmond. Nadat ik mijn startnummer heb opgehaald, loop ik bijna een hele ronde (> 3 km) om het parcours wat te verkennen en een praatje te maken met de de legendarische Witte Keniaan. Ook nu weer geen mat bij de start, dus maar een beetje vooraan staan.

Polar M400
blij met klokje :)














Als ik voor het eerst op mijn klokje durf te kijken, geeft hij een gemiddelde aan van 4.12 of 4.13, dat is een machtig gevoel. Gaat het dan eindelijk lukken, na meer dan 5 jaar, om de 4.17 gemiddeld te halen? Eerste ronde in 14 min laag, samen met 2 jonge kornuiten denderen we door, doorkomst na 2 ronden in 28.36 en ons groepje in aangegroeid tot 5, waarvan 1 vrouw. Pas in het laatste stuk van de derde ronde hang ik wat aan het elastiek en verlies ik kostbare seconden. Baal er van, alsof ik het een kilometer voor het eind het al goed vind... Hieronder staat de officiële uitslag van de organisatie, eerlijk gezegd geeft mijn Polar een meer waarheidsgetrouwe inschatting (zie kolom hiernaast: Strava). Maar goed, anyhow, mijn doel is ruimschoots gehaald, ben trots.

Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Schema
Snelheid
 01-02-2015
10.350 
Overmuntheloop 
43.06
         16e/30 M45
 4.09 min/km

5 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Rob,
    Waarom toch al die westrijden (ooit was je er geen fan van) ?
    Je kunt toch nu die Polar gebruiken om je records op 10, 15 en 21,1 km te verbeteren, daar heb jij toch geen wedstrijd voor nodig.
    Zeker omdat je niet echt geil bent op al die medailles in tegenstelling tot ondergetekende.

    Nou, wel veel succes dan maar weer zondag a.s.

    Gr Pie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De tijd van PR-etjes is voorbij! En waarom ik wedstrijdjes loop? Lees de eerste regel van het bericht. Als je 3 a 4 keer per week traint, kan je wel een verzetje gebruiken. Welke 10 km ga jij lopen overigens?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ok,de 10 km die het gaat worden , bekijk even na de halve van Madrid.
    Ik denk hetzelfde principe als jij maar dan in Noord - Holland zo'n rondje om de kerk. Ik zal je op de hoogte houden. Wanneer is die van Oudewater?
    Gr Pie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha die Bob,
    Strak , in alle betekenissen van het woord.
    Op naar Madrid.
    Gr Pie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vlgd. doel na EHV wellicht New York?
    Ik kan redelijk goed benen los masseren en aardig reanimeren.....Miek

    BeantwoordenVerwijderen