zondag 28 juni 2015

Bemels Beste Boeren Bergloop


Voorbereiding: Wordt het nu wederom een natte versie met slipgevaar, pratsj en plassen? Het ziet er wel zo naar uit... Maar goed, het mag de pret niet drukken van deze extra feestelijke editie van de altijd gezellige BBBB (ook op FB) in Bemelen, want ter ere van het 10-jarig bestaan van RBLC assessment & coaching lopen we met een groep van 8 man, verdeeld over beide afstanden en in eigen functionele shirts! Qua wedstrijd is dit de laatste voor de zomervakantie, dus nog 1 keertje knallen; met de huidige vorm zet ik in op een eindtijd van 1.04. Maar bovenal wordt deze dag een feestje, met ook nog een hele leuke en sportieve verrassing... Voor wie mee het glas komt heffen, we zitten bij de put, bij café de Baskuul. Aanvang wedstrijden vanaf 11u, verwachte binnenkomsten vanaf zo ongeveer 11.50u.

de RBLC-helden van de dag
Verslag: Wat een topdag! Heb zo genoten dat ik die film in mijn hoofd nog zeker een paar keer afspeel... De dag begint al vroeg, rond 6.00u wakker, spanning. Het wordt een warme mooie dag, waar ik, zeker samen met Jesper, lang naar uit heb gekeken. Hij loopt zijn 1e echte hardloopwedstrijd (7,5K) en we zijn goed voorbereid, gisteren zelfs nog met de mountainbike het parcours verkend. Oma Til taxiet naar het station om Hidde op te pikken. Zelf lopen Pie, Jesper en ik ruim op tijd naar de start in Bemelen. Een voor een komen de helden aan, de 15K-lopers Wouter en Richard en de 7,5K-lopers Luc en Armand. En Yfke met pet voor de kinderloop! De sfeer is relaxed en ik ontvang zelfs nog een onverwachte groepsfelicitatie in de vorm van 2 flessen Prosecco, mmmm. Toch nu maar even focussen op de wedstrijd:

vermoeid
Met een gemiddelde van 4.15 km/min in mijn hoofd als doel tot aan het hoogste punt vertrekken we rond 11.00u, nadat er eerst nog 2 ambulances met loeiende sirenes door het startvak heen moesten. Het parcours kent geen verrassingen, ik probeer het juiste tempo te vinden en dat lukt aardig. Na 2 km loop ik al enkele snelle starters in en kom vanaf km 4 alleen te zitten. Boven op het plateau geeft het klokje 4.18 km/min gemiddeld aan, maar nu kunnen we herstellen en afdalen. Door de koeienstal en tot aan de Bonte Haan, waar ik water krijg aangereikt van Nina (hoi Jeannine), passeer ik er nog 2, steile afdaling (hoi Maurice) en dan links richting Bemelen. Het gemiddelde daalt naar de beoogde 4.15, top! Het stuk met
Pie
de 'pratsj' volgt en een enkele snelle 7,5K-loper passeert me daar, waar ik me vervolgens opmaak voor die ene onmogelijke klim. Hij valt zwaar dit keer, zo na 10K en in deze hitte, en bovenaan duurt het best een poos voordat het juiste tempo er weer is. Pas op het verhard naar beneden gaat het weer lekker rap en loop ik weer wat in op mijn eigen schema, dat gezakt was naar 4.21. Die laatste km's gaan vals plat omhoog en vallen zoals altijd zwaar, ik kan redelijk tempo houden en wordt bij de paarden in Bemelen ingehaald, gelukkig heb ik nog wat over om dat in een eindspurt weer teniet te maken, haha. Die 4.15 gem. was voor vandaag wat teveel gevraagd, mijn klokje zegt 4.19. Blij toe evenzogoed en zeker ook, na 3 wedstrijden in 4 weken, dat het qua wedstrijden nu zomerstop is... Strava leert: toch maar liefst 5,5 minuut sneller dan vorig jaar!

Als eerste tref ik Hidde aan, mooie tijd in zijn allereerste hardloopwedstrijd, hulde. Samen wachten we bij de finish op Jesper en Gosia, die de laatste paar km's ter support met hem heeft meegerend. En daar is ie, onze held-du-jour, hij heeft het zwaar gehad en is o zo trots !! Een mega-Toblerone van mama. Luc en Pie zitten al op het terras met een pint, allemaal content en genoten van het mooie parcours. Armand is direct door naar huis. Wouter en Richard druppelen binnen, moe maar voldaan en fietser Pascal schuift ook nog effe aan. We hijsen samen het glas op een topdag!
  
Het toetje van de dag is de kinderloop met Finn en Yfke, die allebei als een razende van start gaan. Wat een fanatisme! Finn wordt mooi tweede en Yf is helemaal heppie-de-peppie met haar medaille, die alleen de kinderen krijgen, want naar goed gebruik in Bemelen en hopelijk nog lang, je loopt hier letterlijk voor een appel en een ei...

FOTOOS  
FILMPJE 

Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Uitslag
Snelheid
 28-06-2015
 15 km
Bemels Beste Boeren Bergloop
1.05.44
 18e / 134 M45
 38e / 453 Alle
4.22 min/km

2 opmerkingen:

  1. Ha die Bob,
    Ik ben er klaar voor maar ook weer niet.
    Het wordt meedoen i.p.v. de snelste.
    Wordt mooi weer , biertje erbij en vink!
    Gr Pie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Rob,
    Mooi geschreven!
    En natuurlijk een sportief hoogtepunt voor de gehele fam. Brugman.
    Chapeau! Was mooi om mee te maken.
    Gr Pie

    BeantwoordenVerwijderen