zondag 6 april 2014

Parelloop

Voorbereiding: Door o.a. de wintersport in Super Besse, een midweeks ziekbed en het mede daarom niet lopen van de geplande plassenloop in Reeuwijk heb ik 4 weken geen enkele kilometer gelopen. Hoe is dat? Vervolgens de draad weer opgepakt met in 5 trainingen een kleine 50 kilometer. Volgend weekend staat de laatste test voor 'Wenen' op het program: 10 km Parelloop in Brunssum, een populaire en vlakke stratenloop. Waar sta ik, na alle zware trainingsarbeid de afgelopen maanden inclusief hickup? Op basis van deze uitslag maak ik een schema voor de halve marathon volgende week en neem na dit loopje, een week voor de halve marathon, bijna alleen nog maar rust. Maar eerst nog wat snelheidstrainingen deze week...



Verslag: Yes, eindelijk weer eens een lekkere 10 km gelopen in een ok tijd. Met de hoogste gemiddelde snelheid in 5 jaar tijd! De benen wilden en konden nog wel meer... Met macht gefinisht in een eindspurt, heerlijk! In het startvak heb ik zo'n 2/3 van de deelnemers voor me en in de eerste kilometers is het behoorlijk dringen en van koers wijzigen. Maar het mentale voordeel is altijd wel lekker, heb er zo veel ingehaald (uiteindelijk 78e van 433 op de brutolijst, 71e op de netto).









Er is veel muziek onderweg en behoorlijk wat toeschouwers en ik kan bij een doorkomst bij de finish, waar we 4 x passeren, handje-tik doen met Jep, Yf en Gosh. Zonder actuele snelheidsinfo, mijn footpod is defect, loop ik deze keer op hartslag, een gemiddelde van 172 en een piek van 185. Richting Wenen kan ik nu met een gerust hart afreizen en me bezinnen op een geschatte eindtijd, ga ik weer eens boven de 14 km/u (4.17 min/km) gemiddeld?

Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Schema
Snelheid
 6-4-2014
 10 km
 Parelloop
43.51
5 km: 22.00
10 km: 43.51
13.68 km/u
(4.23 min/km)

1 opmerking:

  1. Goedemorgen Rob,
    Zie aan je schema dat je het aardig weer oppakt. Goed zo.
    En om Obama maar eens te citeren in Wenen:
    "DU SCHAFTS ES ! "

    BeantwoordenVerwijderen