zondag 12 juni 2016

Maastrichts Mooiste

Voorbereiding: Dan toch maar weer ingeschreven voor die qua parcours zo mooie thuiswedstrijd. Maar het blijft een haat-liefde verhouding, Maastrichts Mooiste en ik. Voor de 13e maal georganiseerd door alweer (4e keer) een nieuwe organisator. En dat laatste is elk jaar weer merkbaar, er zijn altijd onaangename verrassingen terwijl het inschrijfgeld boven markconform is, zo ontstaat er natuurlijk geen gunfactor. Ben benieuwd naar dit jaar (...). Zelf heb ik vrij weinig goesting om te racen, maar de ervaring leert dat het dan meestal wel goed zit. Doel is om te verbeteren ten opzichte van vorig jaar, dus onder de 1.09.

Verslag: Om kort te gaan: doel ruimschoots gehaald, namelijk exact 100 seconden vlotter. Hoe ouder, hoe sneller, de pay-off van training komt met de jaren. Maar eerlijkgezegd ben ik toch wel verbaasd met het gemak waarmee het gaat. Voel fysieke kracht en ook balans, in een ontspannen cadans. For real.

ik (dat rode stipje) haas Jo
"Bewolkt, niet te warm, en een klein beetje regen. Ideale omstandigheden vandaag om een stukje te hardlopen", aldus L1, zie HIER hun filmpje van de start (rode shirt). Vanuit mijn werklocatie Boschstraat 45, die voor de gelegenheid als kleedkamer dient, slof ik richting start. Stefan Ackermans, Norbert Egelie, even babbelen. In startvak B blijkt dat startvak A bijna leeg is en sneak ik met Jo naar voren. Roel Smeets is er ook, gespannen voor zijn comeback :-)

Klokslag 10.00u zijn we weg. Net zoals bij de Treechloop gewoon hard gaan, wel gecontroleerd. Na wat hachelijke versmallingen (zo hoort het dus zeker niet organisatie !) loop ik achter Jo Schoonbroodt richting het kerkje van Kaj, gemiddelde 4.00 min/km exact. De eerste klim en dan doorknallen op de St. Pietersberg. In de afdaling naar Kanne komt Jo voorbij en in de klim bij Neercanne vice versa. De afdaling (Susserweg) heb ik een grote blauwe bus van WML in mijn nek, de goede man is de sleutel komen brengen van het waterpunt, lekker op tijd ook: droge sponzen.

Jo (hier zijn verslag) loopt weg en ik wissel daarna nog stuivertje met enkele loper. Bij de 5-sprong zoals altijd wat persoonlijke aanmoedigingen en dan terug naar de Maas. Net voor het park komt Guido Penders voorbij, die had ik al eerder voor me verwacht. Park in, spons is dit keer voor Istvan en Sandra (vang!) en dan richting Bredestraat en Vrijthof. Een enkeling komt me nog voorbij, maar stopt vervolgens bij de eerste boog, 50m voor de finish, dat had weinig zin... Ik zie dat ik ruim onder de 1.08u finish, wederom een verbetering, dat blijft wel motiveren zo!


FILMPJE


Jesper haalt in de middag op de 5K een nieuw PR: 26 minuten exact, dat maakt van deze zondag een hele fijne.

Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Uitslag
Snelheid
12-06-2016 
 16.1 km
Maastrichts Mooiste
1.07.21
6e/313 M40-49
36e/1653 Alle 
4.10 min/km

1 opmerking:

  1. Nou Rob, deze opmerking gaat naar je zoon Jesper.
    Klasse gedaan , Jesper! Dit zal wel naar meer smaken, of is het die abrikozen vlaai die naar meer smaakt?
    Gr Pie

    BeantwoordenVerwijderen