zondag 23 februari 2014

Danikerbosloop

Voorbereiding:
De trainingen, 3 a 4 gemiddeld per week, gaan boven verwachting goed en met hernieuwde motivatie bereid ik me aan de hand van een gebalanceerd hardloopschema voor op de halve marathon van Wenen, medio april. En dat betekent ook dat ik, ter test, een klein aantal wedstrijdjes ga lopen. In Geleen is er een mooie bosloop van 10 Engelse mijl (16.1 km), een van de zwaarste crossen in het circuit met veel hoogtemeters per ronde, 4 ronden lang. Slechts 25% van het parcours is vlak... Laten we mede daarom inzetten om deze binnen de 6 kwartier te lopen. Op mijn nieuwe Mizuno Nirvana 8, die goede steun geven voor het overproneren, dus mijn rechterknie piept (nog) niet...

Verslag: Heerlijk weer en lekker gelopen in de korte broek! De 4 ronden werden gaandeweg steeds zwaarder, niet geheel onlogisch nee. Heel bewust begin ik rustig, maar dat blijft toch lastig, omdat je dan ook door de startdrukte niet echt je weg vindt in het gepeupel. Na een kleine kilometer wordt het beter en kan ik mijn eigen ritme pakken, direct bergop. Mijn eigen heuveltrainingen gaan nu eindelijk lonen... In de eerste afdaling haal ik wat lopers in en bij de eerste doorkomst staat behoorlijk wat publiek. Ook de vele, al dan niet commerciële, fotografen vallen op. Na 2 ronden zijn de 5-mijlers klaar en dunt het aardig uit op het parcours, ik schuif nog een plekje naar voren op en later nog een naar achteren. In deze 3e ronde word ik eenmaal gedubbeld, door winnaar Roger Smeets. De laatste beklimming in de 4e ronde is pittig, er zijn er zelfs die gewoon lopen, maar dat gaat me niet gebeuren. Met een eindsprintje op het laatste rechte stuk en de omroeper van De Limburger voldoende tijdgevend mijn naam op te zoeken (...), finish ik uiteindelijk in een redelijke tijd, maar blijf onder de 12 km/u gemiddeld. Mijn Polar geeft aan bijna een halfuur op 80-90% en zo'n 54 minuten op 90-100% met een gemiddelde hartslag van 166, dat stemt ook vrolijk. Ben benieuwd naar de 'eindrangschikking', die wat op zich laat wachten:

Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Schema
Snelheid
 23-2-2014
 16.1 km (10 EM)
Danikerbosloop 
1.23.47
51e/124 M-Alle
11.5 km/u
(5.12 min/km)

3 opmerkingen:

  1. Ha die actieve sportrob,
    Mooie doelen, wanneer is die bosloop in Geleen?
    Niet dat ik mee wil doen hoor maar voor de rest van je volgers misschien interessant!
    Gr. Pie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry, zie het al 23 febr.
    Zou zeggen , kom kijken met z'n allen in het mooie Geleen.
    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Respect, mooie tijd. De foto's zien er goed uit. Wenen wordt een makkie voor je.
    Misschien een nieuw doel, mountain running ipv trekking.
    Vrijdagmiddag biertje op het vrijthof dan maar?
    Gr. Pie

    BeantwoordenVerwijderen