zondag 30 augustus 2015

Den Drieschloop

Voorbereiding: Het zomerreces is voorbij, tijd om weer wat te trainen voor enkele mooie doelen de komende tijd. De eerste is de pas 4e editie van de Den Drieschloop in Valkenburg. Voor mij een nieuwe loop (10K) en al helemaal voor Gosia, die haar allereerste wedstrijdje (5K) aangaat. Hulde en met dank aan MP3-Evy! De 5K is vrij vlak door het centrum en langs de Geul, de 10K knalt nog eerst even pittig het Gerendal omhoog en dan afdalen. De weersvooruitzichten zijn pittig, 30 graden en benauwd.
Top !

Verslag: Samen met moeke en Gosia togen we op de zondagochtend al vroeg naar Valkenburg. Zo begint dit avontuur van Gosia's eerste loopje en mijn oververhitte 10K. De kleinschaligheid van dit evenement heeft zo zijn charmes: geen strakke bedoening, relaxte sfeer en bijbehorende onduidelijkheden. Zo blijkt al snel dat we de parcoursverkenning gisteren op de fiets andersom hebben gedaan...

Met de te verwachten voorspanning vertrekt Gosh rond 10.15u aan haar 5K-loopje, of beter, qua beleving, marathon... Fruitig vertrokken en bijna dood aangekomen, doel bereikt namelijk niet als laatste. En een enorm voldaan gevoel, ook over haar PR ! Nog niet eerder ging het zo snel (33 min). Trots op m'n meisje.

na 7 km, Gerendal achter me
Niet veel later dan Gosh' finish is het mijn beurt en start ik op het bruggetje bij de nieuwe Geulpoort. Sta te hannesen met de hartslagband, die weigert vandaag dienst en doordat ik te laat naar de start ben gegaan, vrij achteraan sta, is het de eerste kilometers tijd verliezen. Onmogelijk om in te halen in het centrum, dat doen we dan wel richting kasteel Oost. Langs de Geul pak ik wat terug, maar mijn beoogde gemiddelde lijkt nu al onhaalbaar. De Drie Beeldjes, de mooie laan bij kasteel Schaloen, rijksweg oversteken en dan omhoog.

Nog steeds haal ik lopers in, het gemiddelde loopt op het steile stuk echter zelfs op tot 4.45 min/km. Bovengekomen lukt het goed om het gas er weer op te krijgen en bij de afdaling gaat het lekker rap. Goed opletten bij het bordjes lezen in het bos, want ik zie soms niemand meer voor me lopen als ijkpunt. Als ik het bos uitkom, is er weer overzicht en zie ik 3 lopers voor me. Ik probeer er in de laatste paar kilometers bij te komen.

Dat lukt op de rijksweg terug nog niet, maar bij de visvijver Geulpark wel. Ik blijf er rustig achter lopen en versnel in de laatste 500 meter richting finish. De eindtijd valt me uiteindelijk nog mee, 43.45, en ondanks het lagere gemiddelde, sta ik toch weer op het podium, 2e bij de mannen 45-55. Ook in de subsubtop is het eenzaam, want ik sta er alleen, nr 1 & 3 genieten wellicht al van een welverdiende koude douche. Het was tropisch warm ja.    Strava

Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Uitslag
Snelheid
 30-08-2015
 10 km
Den Drieschloop 
43.45
  2e/25 M45
 4.22 min/km

1 opmerking:

  1. Tja, iet wat late reactie maar mijn complimenten voor het sportieve koppeltje.
    GA zo door, wie weet , ooit samen een halve......?
    Gr Pie

    BeantwoordenVerwijderen