zondag 5 juni 2016

Trailrun Leudal


Voorbereiding: Zin om te trailen! Er gaat niks boven een paar uur struinen door bossen en op paden en de hardloopagenda brengt me dit keer in Heythuijzen, waar er uit 3 afstanden gekozen kan worden. Ik ga voor de 29K; aan de ene kant staat alles in het teken van de Eiger Ultratrail in juli, aan de andere kant kan ik ook aan kracht winnen voor Maastrichts Mooiste en Bemelen deze maand. Het weer is wel een dingetje: vochtig en warm, dat wordt broeierig benauwd. En de organisatie waarschuwt tevens voor teken, dat is een stuk minder relaxed. Voor de zekerheid neem ik de tekentang maar mee...  

Verslag: De landloper met zandloper (lees: het GPS-horloge) heeft er weer een fijn duurloopje opzitten. Standvastig in een echte trail vanwege de diepe plassen, met ietwat teveel verloop op het eind. Zo is de samenvatting snel gemaakt...

klim Litsberg
Zaterdags raasde er nog een noodweer over Midden-Limburg, het zorgde voor een uniek parcours op de droge zondagochtend. Om 9.30 starten we bij Restaurant De Busjop en gaan we de paden op. Ik start vooraan en niemand neemt echt het voortouw. Na enkele kilometers lig ik 5e en dat zal ook zo blijven. Ook in het begin is het best heuvelachtig en vooral nat. De Roggelse Beek en de Leubeek zijn buiten hun oevers getreden en dat zorgt voor speelse taferelen. Niet wetende hoe diep zo'n plas is gewoon rechtdoor lopen en met zompige schoenen verder, de funfactor. Nummer 3 en 4 heb ik redelijk in het vizier, ook bij de klim van de dag: de zandberg genaamd Litsberg.

landloper
Daarna weer over een bruggetje de andere kant op en tempo houden. Veel singletracks waar je de takken voor je neus moet wegslaan en vooral ook veel bochten, het gaat meanderend door bos en een enkel stukje recht asfalt. Pittiger dan ik vooraf bedacht had. Ik leer: een natte veter is een losse veter; na 1 keer strikken geef ik het op, dan maar los. Gelukkig houdt nr 4 een poortje voor me open en zo kunnen we enkele km's kletsend samenlopen, gezellig wel.

finish (alle afstanden tegelijk)
Maar na zo'n 21 km treedt bij mij het verval in en kom ik alleen te lopen en zal dat tot het eind blijven doen. Een klein gevecht toch wel. Banaan, 2 gelletjes en sportdrank houden me gaande; de voeten voel ik nu wel en ik tel af. Voel me een gemakkelijke prooi voor nr 6, kijk een enkele keer om, maar er komt niemand. Mijn klokje zegt nog 2 km, maar daar is de finish al, er zit nog een versnelling in en maak na de streep, waar ouderwets handmatig geklokt wordt (!) nog een praatje met nr 3 & 4. Al met al een mooi parcours, met name in het eerste gedeelte.
.
Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Uitslag
Snelheid
05-06-2016 
 29 km
Trailrun Leudal
2.17.36
5e/95 Alle
4.44 min/km

3 opmerkingen:

  1. Ik zeg goedemorgen Rob,
    Maar wat zie ik , al 2 reacties voordat ik gereageerd heb?? EN eentje is al weg weggehaald. Zal wel iemand zijn die je achter gelaten hebt ( of expres geduwd in de Leu) in deze Trailrun en boos was OF eentje die jou voor is geweest en waarvan jij denkt, weg met die opmerking. Maar geeft veel te denken ,waarom die reactie is verwijderd. Maar top prestatie wederom.
    Gr Pie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook goedemorgen Pie. Zat al wat te wachten op je reactie... Ik denk dat Roel dezelfde reactie wilde geven maar dan ingelogd, meer niet.

    BeantwoordenVerwijderen