zondag 26 juni 2016

Bemels Beste

Voorbereiding: Na een 4e plek M45 bij de Treechloop en een 2e bij de Geuldalloop richt ik als ZLHC-er nu mijn pijlen op Bemelen. Jean-Jacques is terug van zijn blessure en wie weet welke helden er nog aan de start verschijnen op de 7.5 km; nu voor mij voor het eerst deze korte afstand, wordt het knallen voor een positie in het klassement. KRAK ^$%# STOP! Want een week voor Bemelen trekt het ZLHC jammer genoeg de stekker eruit  (lees: heft zichzelf op) wegens organisatorische problemen, geen overall-ranking meer, einde competitie. Voldoende reden om af te zien van een eventuele podiumplek op de korte afstand en overschrijving te regelen naar de lange afstand (15 km) om het duurvermogen te paaien.


Naar analogie van de Treechloop en MM zet ik ook hier in op een volle petaj-start en zoals bij MM levert dat dan een verbetering op van om-en-nabij de 100 seconden. Richttijd voor de BBBB is 1u04.

Verslag: Gewoon doen wat je leuk vind, op eigen kracht struinen door de velden en op holle wegen, een beetje op, een beetje neer. In Bemelen doe je dat letterlijk voor een appel en een ei en staan winnaars even op een leeg kratje. Wat hardlopen zo leuk maakt, is hier in alles verenigd. Ongedwongenheid, saamhorigheid. En dat alles in een schitterende omgeving. Beste BBBB, we hebben weer genoten ! Jesper klasse gedaan op de 7.5 km en ik op de 15 km.


Qua prestatie, de progressie zet enigszins door, maar vandaag was pittig: plassen, modder en soms te weinig grip. Bij de start tellen we hardop af naar 0 en het klassieke kanonschot, met dank aan de wethouder, horen we pas als we de eerste bocht om gaan, da's lachen. Roel en Guido lopen voor me, dat is geen nieuws, en ik loop in een klein groepje met o.a. Stefan Havermans. Het vals plat omloop richting plateau voelt vertrouwd, de 1e vrouw passeert ons, maar ik heb niet het gevoel dat het op souplesse gaat vandaag. Boven op het plateau eerst weer door de koeienstal. Rond km 6 moet ik Stefan laten gaan en passeert er nog een groepje van 3. Later zal blijken dat ik vanaf hier alleen loop tot aan de finish, zo voelde het soms als een vlotte training, want het was aardig stilletjes om me heen. Mijn nieuwe Polar V800 geeft een gemiddelde aan van 4.13, prima. Bij de Bonte Haan staat de jarige Jeannine, in het voorbijgaan krijgt ze nog een handkus van me op haar wang en ik draai naar links naar beneden, waar het zo nat zou zijn.

Uiteindelijk valt het mee, neem ik plassen gewoon rechtdoor, glij ik hier en daar wat door en zijn er bij de bocht naar de klim in Bemelen aanmoedigingen. Wat me niet eerder is gebeurd, ik heb op de klim 2x een pas of wat gelopen, de kracht ontbrak, de motivatie, ik weet het niet, het was er gewoonweg niet. Ook om eenmaal bovengekomen weer in het ritme te komen, moeizaam moeizaam. Dan maar op will-power en proberen de schade te beperken. In de lange verharde afdaling hervind ik wat kracht, genoeg om er nog een eindspurtje uit te persen. De beoogde 100 seconden winst zijn er slechts 25, meer was er op dit zware parcours vandaag niet mogelijk.

Het is maar eventjes wachten en daar komt Jep aan, Cadier en Keers Coolste so-to-speak, hij heeft een mooie 7.5K gelopen en we genieten samen nog even na van de vlaai. Dank aan Bemelen, dit was weer een topdag !!

Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Uitslag
Snelheid
26-05-2016 
 15 km
Bemelse Beste Boeren Bergloop
1.05.19
6e/93 M45
23e/336 Alle 
4.21 min/km

1 opmerking:

  1. Is geen opmerking plaatsen , een opmerking?
    Wat ik wel opmerk, is dat de fam. Brugman goed bezig is.
    Waarvan act(i)e.
    gr Pie

    BeantwoordenVerwijderen