zondag 22 maart 2015

Venloop

Voorbereiding: Een tussendoortje, een hardloopsnack in de voorbereiding voor Rotterdam, die eigenlijk niet echt past. Maar de verleiding is gewoonweg te groot. Het gaat lekker met trainen, ook qua snelheid en het blijft leuk om mezelf weer even te testen. Daarnaast, de Venloop heb ik nog niet eerder gelopen, ook een valide argument, toch? Via Marktplaats is het gelukt om nog aan een ticket te komen.

Verslag: Op het gemakje laat ik me door google-maps (4G) navigeren naar stadion de Koel, waar de pendelbussen gereed staan om de deelnemers (ik zie veel Duitse auto's) af te leveren in het centrum van Venlo. Daar wordt de 5 km-wedstrijd afgeschoten door Gerard Nijboer en ik begin met m'n laatste voorbereidingen. Doordat ik het startnummer heb overgenomen sta ik helaas in het 2e startvak (vanaf 45 min), ik wurm me enigszins naar voren, maar drijf het ook niet op de spits. Het startschot klinkt om 12.15u, de meute komt in beweging en de 1e km lever ik kostbare seconden in, te druk. Vanaf km 2 kom ik lekker in mijn tempo, de benen voelen sterk en haal continue lopers in. Overal staat er publiek en qua muziek is het ook top! Mijn klokje leert me dat de gemiddelde snelheid (min/km) telkens met een honderdste daalt en soms loop ik onder de 4 min/km. Grappig is dat ik wordt aangemoedigd met de naam op het startnr: "Ga door Jeroen." Het lukt goed om tempo te houden, in bochten te versnellen en ik blijf passeren tot de laatste km aan toe. In het centrum voel je je echt een held, het staat rijen dik qua publiek en ze maken veel lawaai met de uitgedeelde rammelaars en toeters. Boven verwachting gefinished in een tijd net boven de magische grens van 40 min, die nu toch echt het volgende doel is... En de eindrangschikking leert: Robbie in de top 10 bij de 45plussers !! Ut weurt nog get.

(8e/417 M45, 64e netto/74e bruto/5.210 Alle) Tussentijden via Strava + FILMPJE (werkt niet in Chrome). 

Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Schema
Snelheid
 22-03-2015
 10 km
 Venloop
40.20
5km: 20.26
10km: 40.20 (19.54)
4.02 min/km

1 opmerking:

  1. Ha die BOB, goed bezig. Alleen waar blijven die andere reacties.
    See you in Madrid.

    BeantwoordenVerwijderen