zaterdag 14 mei 2016

Geuldalloop

Voorbereiding: Van mijn eerste Treechloop heb ik 2 weken geleden bijna 5 minuten afgelopen. Je weet waar ik naar toe wil. Ook bij mijn tweede Geuldalloop, de enige websiteloze run (ja, het bestaat en ja, dat kan), zit een vergelijkbare progressie in het vat. Van 50 naar 45 minuten of zo, lijkt me mooi. En dan kijken waar het wedstrijdtechnisch gezien stokt, want in die categorie M45 is een top-10 klassering wel een subdoel geworden tegenwoordig. De eindklassering is niet onafhankelijk van wie er aan de start verschijnt, de lappenmand is nooit leeg bij die midlifers :-). Stijdplan conform Treechloop: strak starten (volle petaj) inclusief afdalen, vervolgens cadans en ontspanning zoeken, focus op km 8 de finale klim en dan eindsprinten. Zoiets... 

Verslag: Het valt niet te ontkennen, het wedstrijdelement is nu echt wel aanwezig. Waar het eerst gewoon alleen maar om het meedoen ging, later het klokje erbij kwam, kijk ik nu meer om me heen wie waar loopt. Althans van de M45-ers, want dat is eerlijk meten. Direct bij de start struikelt Rene van Uum lelijk op zijn kin. Ik pak positie en loop samen met Jo Schoonbroodt en Frank Soeters de eerste afdaling tegemoet. Afgelopen week heb ik nog langs de Geul getraind, dat stuk kent geen verrassingen, het overige deel is een vraagteken. In de klim vanaf Tivoli kan ik goed tempo houden en ik verschuif een enkele positie. Frank Soeters telkens voor me, net als 2 weken geleden. Boven meanderen we door het Hellingbos om wederom af te dalen naar de Geul, dat is knallen. De laatste klim gaat al moeizamer en boven in Berg zelf komt in de laatste km Jo (65+) doodleuk voorbij sprinten. Nick Custers wint de categorieprijs en ik ben maar weer eens tweede, niet onverdienstelijk in een mooie tijd, maar de wens om een keertje op het hoogste chavot te mogen staan neemt enkel nog maar toe...

Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Uitslag
Snelheid
14-05-2016 
 10.7 km
Geuldalloop
44.59
2e/36 M45
14e/120 Alle 
4.12 min/km

1 opmerking:

  1. Goedemorgen die 47-er,
    Nou ik denk dat als je eenmaal de 50 hebt bereikt, zeker 1e zult worden in deze categorie. :-)
    Mooie vooruitzichten.
    Gr Pie

    BeantwoordenVerwijderen