zondag 14 september 2014

Marathon Meerssen

pastoor van Meijgaarden
Voorbereiding: De naam van de wedstrijd doet iets anders vermoeden, ik loop in Meerssen slechts de 10 km. Op een enkele oprisping tijdens de zomervakantie in Frankrijk na heb ik de laatste maanden weinig getraind, edoch de draad de laatste 2 weken weer aardig opgepakt. Een toptijd zal het wellicht niet worden, gewoon lekker meehobbelen en hopen op rond de 43 minuten. Daarmee hoop ik ook voor het eerst in 5 jaar tijd weer eens de 14 km/u (4.17 min/km) te halen in een wedstrijd. Wat ook waar is, ik loop als ex-roker (nu 2 weken), dat scheelt wellicht ook een paar seconden...Zin in weer een leuk wedstrijdje!

Verslag: Ondanks de zegen van de pastoor heb ik mijn doel niet gehaald, geen 4.17 min/km gemiddeld, maar zo'n anderhalve minuut langzamer dan gehoopt. Met 'dank' aan de hoogtemeters, want die kuitenbijter in Humcoven was in mijn tweede rondje van 5 km net iets teveel van het goede. Het is niet voor niks dat de pay-off van deze wedstrijd is: "Als hoogtemeters het verschil maken...", dat deden ze dus. En het verloop daarmee te groot. De eerste 5 km gaan prima, doorkomst op 21.22 (4.16 min/km), de tweede 5 km gaan in 22.53 (4.34 min/km). Op de meer rechte stukken heb ik heerlijk gelopen en de afdalingen naar de Markt waren een genot, met name die laatste richting finish. Ook de passage op de Markt met al dat publiek gaf de de goede energie, net als de dat handjevol DJ's onderweg. In die Gesamtrangliste ben ik goed voor plek 25/235 totaal en 8e/48 in mijn categorie M45.

Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Schema
Snelheid
 14-9-2014
 10 km
Marathon Meerssen 
44.15
5km: 21.22
10km: 44.15 (22.53)
13.55 km/u
(4.25 min/km)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten