zondag 29 juni 2014

Bemels Beste Boeren Bergloop

Voorbereiding: Altijd leuk om een wedstrijd voor het eerst te lopen, zeker in de eigen regio, maar bij deze bedriegt de schijn. Want zo'n beetje het gehele parcours behoort tot m'n reguliere trainingsgebied. We weten dus waar de stenen en de kuilen liggen. Met de pittige MM net achter de rug zijn de benen in ieder geval wel top en 'verheug' ik me op slechts 1 echte klim. Het is mijn laatste wedstrijdje voor het zomerreces, edoch daags na deze loop begint de 16 weekse voorbereiding op de marathon van E'hoven. Rest me nog een compliment te geven aan de organisatie, het inschrijfgeld is zeer redelijk. De Bemelse gastvrijheid vraagt voor de kidsrun zelfs maar € 1. Go Jesper, go Yfke!

Jep
leader of the pack
Verslag: Wat een genot, die BBBB ! Kon gerust nog een B bij, van blubber. Lekker ongecompliceerd genieten met een sausje afzien, want dat laatste was in de laatste paar kilometers wel het geval. De start bij de put om 11u verloopt voorspoedig, we duiken naar rechts het pad op en gaan de eerste 6 kilometers licht omhoog tot bovenop het Plateau. Het tempo zit er goed in, iets achter op de 4.30 min/km die ik in gedachten had. Tevreden alom. Bij Wolfshuis doorkruisen we een koeienstal, leuk idee, maar ik zie alleen maar onrustige beesten en begrijp die boer niet zo goed.

Yf
Na de Bonte Haan draaien we bergafwaarts links terug naar Bemelen. Ik loop inmiddels al kilometers achter een collega-loper, praatje maken, maar moet hem op het natste stuk met vele plassen, zo rond de 10 km (in 45 min), laten gaan. De pittige klim volgt, aangemoedigd door een doedelzakspeler, stijgen we zo'n 10% gedurende 400 m; ik haal het tempo van de training van afgelopen week niet, hartslag rond de 180... Bovengekomen vlot het eigen tempo hervinden, een nat singletrack volgt, waar ik vervolgens uitglijd en val, een primeur zowaar. Het breekt het ritme natuurlijk, maar in de lange verharde afdaling richting Maastricht gaat het gelukkig weer over hardlopen, lekker tempo en kracht voelend.

finish
nog 500 meter

De laatste kilometer is zwaar, het gaat weer onverhard licht omhoog en het beste is er wel van af. Eindelijk draai ik naar rechts richting finish en onder de aanmoedigingen van kroost, moeke en geliefde zet ik nog 1 keer aan om 1u11 te klokken. Zeer voldaan genieten we daarna van de kidsrun en de Bemelse gastvrijheid bij café de Baskuul, volgend jaar doe ik zeker weer mee!

Datum
Afstand
Wedstrijd
Eindtijd
Schema
Snelheid
29-6-2014
 15 km
Bemels Beste Boeren Bergloop 
1.11.09
30e/140  M45
70e/331 M-Alle
 12.64 km/u
(4.44 min/km)

1 opmerking:

  1. Tja Rob, als enige volger , zal ik toch wederom een reactie plaatsen en je te feliciteren met deze run. Je bent een topper. Succes met de training voor de hele marathon.
    Gr. Pie

    BeantwoordenVerwijderen